percakapan malaikat jibril dan Nabi Muhammad (pintu surga pilihan Nabi Muhammad)

Suatu hari Jibril sedang berdialog bersama Rasul SAW. Beginilah gambaran dialog yang mereka bicarakan :

Jibril : Rasul, sekiranya kelak engkau akan masuk kedalam syurga ! kira – kira diantara 7 pintu syurga ini, pintu manakah yang pertama engkau pilih Rasul ?

Rasul : Sambil tersenyum  Rasul pun menjawab ! memangnya kenapa jibril ?

Jibril : ndak ada apa - apa Rasul, Rasul tau gak. Semua Syurga itu nge fans sama dirimu Rasul.

Rasul : Maksudnya ??

Jibril : Begini Rasul, jika nanti engkau memilih lebih dulu masuk di pintu 7 maka 6 pintu yang lainnya akan merasa sedih. Begitupun dengan pintu – pintu yang lainnya.

Rasul : Ketahuilah Jibril, dan catat apa yang akan saya katakan ini. Bahwa saya Rasul Muhammad SAW, saya belum akan masuk kedalam Syurga manapun. Sebelum saya memastikan kalau Umat – umat saya, sudah lebih dulu masuk kedalamnya. Saat semuanya sudah masuk, dan sudah tidak ada lagi yang tertinggal ! barulah saya akan masuk yang terakhir kedalam syurga.
source: http://www.motivatorindonesia.co.id

0 komentar:

Posting Komentar

jika ada yang kurang jelas langsung ajha tanya ke mimin ya.,.,., :) my fb tama ashter soko-tuban

Primbon "mengetahui watak dan karakter seseorang"

PRIMBON™ - Gerbang Dunia Mistik & Alam Gaib

Primbon Jodoh

Numerologi Rahasia Cinta

Nomor Bagua Shuzi

Arsip Blog